close

I was born in Taipei, Taiwan and am a achingly occidentalizated person. I stay in America a short time when I'm a kid, but I'm deeply influence by American culture. When I was back to Taiwan,  began discovering many things in myself such as my gift for writing, design, an artistic side I had never expressed and the most different part of the deeper site of my mine-I want to render. I feel it's my calling. But it was not enhanced and glorified by Taiwan education and I almost forget it untill last month I was back to Myspace. I have two new friend there, Meyli and Niko. Meyli is a very brave girl, she lost one of her leg in her childhood, but she never bend to destiny, she have a prosthetic leg and the most unbelievable thing is she become a model and NOPI chic(like show girl in Taiwan but more professional). She have strong ambition for her life and now she have her own career, she is just 22 years old. Niko is a dreaming guy, when he discovered his musical gift he decides to spread his music all over the world and change it. So he share all his creation on internet for free.

I see ambition, assertion, dream and passion for life on them. And it let me to remember the deep site in my heart. I feel great what I find out my ambition of my life again for.






我出生於台灣台北而且我是一位思想十分西化的人。我小時候在美國住了短暫的一陣子,但是我卻被美國文化深深地影響。當我回到臺灣的時候開始發現到一些自己從來沒有表現出來的藝術特質,像是寫作和設計以及我內心深處最與眾不同的地方-我想付予,我覺得這是我的天職。但是因為臺灣填鴉式的教育並沒有讓這些特質被發揚光大而且我幾乎忘記了,直到上個月我回到Myspace。我認識兩位新朋友,Meyli和Niko。Meyli是一位相當勇敢的女孩,她在小時候失去了一條腿,但是他從未向命運低頭,她有一條義肢而且最令人難以置信的是她變成了模特兒和NOPI chic(類似臺灣的showgirl,但是水準更高更專業。)她對生命有著強烈的雄心和抱負,現在她有自己的事業而且她只有22歲。Niko是一個充滿夢想的人,當他發現到自己對音樂的天賦的時候他就決定要將他的音樂傳播到世界各地並且改變這個世界,所以他將他所有的創作都以免費的方式在網際網路上分享。

在他們身上我看到了對生命的抱負、堅持、夢想以及熱情。而且這讓我又回憶起我的內心深處。我覺得這是一件很棒的事因為我再次找回對人生的雄心和抱負。


arrow
arrow
    全站熱搜

    fanlly 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()